I senaste numret av SFs tidning ”Film på bio” uppmärksammas lanseringen av Warlords of Draenor som marknadsfördes på bio i slutet av förra året. Förutom traditionella reklamspotar i 2D, valde MEC att gå med 3D-spotar kring premiären av Hobbit. En strategi som visade sig vara väldigt framgångsrik. I en effektmätning fick nämligen 3D-reklamen betydligt högre värden än den traditionella 2D-reklamen. Köpintentionen ökade till exempel med hela 43%.

Jonas Stålros, marknadschef på Nordic Blizzard Entertainment är nöjd med 3D-satsningen.
– Allt blir ju lite coolare i 3D! Vi tycker att vår reklamfilm för Warlords of Draenor gjorde sig bra i 3D och kan man ligga som sista reklam innan filmen börjar så är det en stor bonus. I början av året fick vi även veta att 3D-versionen av Warlords of Draenor-reklamen vann pris för bästa 3D-reklam på The International 3D Society Awards, berättar han i artikeln.

Läs hela artikeln på: SF Media

”Film på Bio” ges ut 6 ggr/år och är Sveriges största filmtidning med en upplaga på 200 000 ex.
3D audience2_mindre_2