Call of Dutys integrerade kanalgrafik i TV6 är nominerad till årets Promax Awards.
Det var i samband med lanseringen av Call of Dutys senaste spel Advanced Warfare i slutet av förra året som MEC initierade ett kreativt tv-samarbete tillsammans med MTG. Upplägget byggde på sponsrad integrerad kanalgrafik i TV6.
Tv-planeraren Markus Hedin, MEC är inte förvånad att kampanjen uppmärksammas internationellt.
– Call of Duty är en extremt rolig produkt som det går att göra riktigt coola saker kring. Att målgruppen hos TV6 stämmer som handen i handsken har gjort detta till en framgångssaga.

PromaxBDA Europe Awards 2015 premierar de bästa TV-genomförandena i Europa utifrån ett promotion-, marknadsförings- och designperspektiv. Det är den enda tävlingen i sitt slag och bakom ligger PromaxBDA – The international association for entertainment marketing professionals.

Call of Duty är nominerade i kategorin ”On-air consumer tie-in/Brand integrated spot(s)” och tävlingen avgörs under en ceremoni Berlin den 24 mars.

Arbetsgrupp MEC
Account Director: Gunnel Burestig
Account Manager: Zara Nordholm
Broadcast Planner: Markus Hedin
Broadcast Buyer: Julia Gabrielsson