I årets mätning av Stjärnvarumärken är Telia nummer ett.
Mätningen görs av YouGov och Indikat, och för att vara ett stjärnvarumärke ska ett varumärke uppfylla följande fem kriterier:
Marknadsledande, synligt i media, kreativt och belönat, internationellt och snabbväxande. Samt:
Uppvisa ett indextal som är större än noll i YouGovs Brand Index vid slutet av föregående år. Under 2014 har 26 varumärken uppfyllt kriterierna och bevakats, och där är alltså Telia vinnare. Enligt Brand Index fördubblades det allmänna intrycket av Telia under fjolåret.

Nicholas Rundbom, pressansvarig på TeliaSonera, intervjuas i Indikats nyhetsbrev angående utnämningen:
– För oss på Telia är kundnöjdhet ett ledord och något vi arbetar hårt med. 2014 hade vi Sveriges nöjdaste kunder enligt SKI, säger han.

Vidare skriver Indikat att endast tre stjärnvarumärken har lyckats få ökad uppmärksamhet från folket, vilket gör prestationen ännu starkare. Blommor till Telia och MEC idag. Tack DN.
IMG_2382