Barnängen bygger vidare på temat upplev Sveriges natur och lanserar tillsammans med oss på MEC kampanjsajten ”Hela Sverige Utflyktar” (www.sverigeutflyktar.se) en utflyktsguide som byggs upp med hjälp av allmänheten. Alla kan bidra med sina bästa vintriga utflyktstips. Med hjälp av geotaggning positioneras tipsen till de som söker inspiration i närheten. Alla bidrag är med och tävlar via kampanjsajten och det egna Facebookflödet om att bli Årets Utflyktare, Årets Populäraste Utflykt och Årets Utflyktsbild. Vinnarna koras vecka 15. Kampanjen i sin helhet pågår under vinterveckorna 4 till 14.

Barnängen har redan under flera år jobbat konsekvent med innehållsbaserade kampanjer under konceptet ”Hela Sverige Badar” via sajten http://www.sverigebadar.se. På sajten har Barnängen fått svenskarna att bidra med bilder och information från sina smultronställen runt om i Sverige för att tillsammans göra Sveriges bästa badguide. Sajten återlanseras i ny tappning lagom till badsäsongen i år.
– Vi ser att dessa satsningar positionerar Barnängen där vi vill vara – nära naturen samt att tillsammans med vår målgrupp skapa något som ger ett bestående mervärde, säger Amanda Ollerup på Barnängen.

För MEC innebär ”Hela Sverige Utflyktar” ett ännu större förtroende från Barnängen kring konceptet.
– Allt har inte varit smärtfritt och enkelt, men då det är extra kul att ha en kund som vågar hålla i en innehållsbaserad idé över tid och låta oss utveckla den både innehållsmässigt och tekniskt efter vad som efterfrågas av användarna, säger Kalle Olebro på MEC.

Kundansvarig Henkel:
Amanda Ollerup – Nordic Brand Manager Barnängen & Oral Care

Projektgrupp MEC:
Helena Dupont – Account Director
Kalle Olebro – Project Manager
Ylva Ljungqvist – Project Manager Digital
Lisanne Kask – Project Manager Social Media
Johanna Kägu – Digital Planner
Joakim Koch – Software Developer
Erika Edstedt – Creative Producer

kncchmvuzhslzqaljhzd